Turizam – razvojni zamajac knjaževačke opštine

Turistička organizacija opštine Knjaževac bila je danas domaćin skupa, koji je okupio vlasnike seoskih turističkih domaćinstava, a na kome se razgovaralo o sredstvima koja je za razvoj ruralnog turizma, kroz IPARD program, opredelila Evropska unija. Predsednik Opštine Milan Đokić obećao je pomoć lokalne samouprave u pripremi projekata.

IPARD, pretpristupni fond Evropske unije, odobrio je Srbiji akreditaciju mere 7, što znači da je otvoren poziv za poljoprivredna gazdinstva koja imaju ideju i plan da podignu turističke kapacitete na svom gazdinstvu.

''Mala seoska gazdinstva moraju da raspolažu kapitalom, jer ova mera podrazumeva vraćanje sredstava nakon obavljene investicije,'' kazala je Valentina Aleksić iz Poljoprivredne savetodavne službe.

''Podrška države mogla bi da bude u tome da se nađu neka sredstva koja bi bila opredeljena za IPARD, poput fondova za pravna lica, da mogu seoska domaćinstva da konkurišu sa kamatnom stopom od jedan odsto i grejs periodom od dve godine'', rekao je Slaviša Ćirić (Vila ''Babin zub'' Balta Berilovac).

Predsednik Opštine Milan Đokić pozvao je vlasnike seoskih turističlih domaćinstava da iskoriste sve ono što im država i Evropska unija stavljaju na raspolaganje i obećao pomoć lokalne samouprave u pripremi projekata.

''Apsolutno smo spremni da vam pružimo svaku logističku podršku u pisanju projekata, pripremi tehničke doklumentacije'', kazao je Đokić. On je govorio i o turističkim potencijalima Knjaževca – od Stare planine, preko banjskog, lovnog, ili vinskog turizma, naglašavajući da je turizam industrija koja može da bude razvojni zamajac za pokretanje čitavog niza delatnosti, od kojih ljudi mogu da zarade.

Počeli smo agresivnu kampanju kojom želimo da, nakon pandemije koronavirusa, vratimo turiste u Knjaževac i na Staru planinu, kaže Jelena Kinđer, direktorka Turističke organizacije.

''Godina je odlično počela, ali je došlo do globalne pandemije i sada se svim snagama trudimo da vratimo turiste vratimo u našu opštinu i na Staru planinu''.

Na skupu, organizovanom u Društvenom klubu Doma kulture, bilo je reči i o digitalnom marketingu, sve neophodnijem za uspešno promovisanje turističke ponude, kako su to rekli eksperti Regionalne agencije za razvoj istočne Srbije.